Sayfalar

4 Şubat 2012

3 Idiots - Bollywood'a Merhaba Deyin!

Merhaba sevgili blogdaşlarım..

Bugün sizlere yakın zamanda izlediğim ve çok beğendiğim bir Hint filminden bahsetmek istiyorum.. Adı “3 Idiots”.. 2009 yapımı bir film.. Aslında Bollywood’a karşı önyargıları olan biriydim.. Bu önyargım “Slumdog Millionaire”le biraz olsun kırılmıştı.. Ama 3 Idiots’la birlikte tamamen yıkıldı.. O kadar eğlendim ki izlerken, aradaki dans ve şarkıları görmezden bile geldim o derece.. He hala alışabilmiş değilim şu dans olaylarına ve şarkı söylerken yaptıkları mimik ve jestlere ama onlar bu danslardan, şarkılarından vazgeçemeyeceklerine göre el mahkum alışacağım gibi görünüyor..



Çok uzatmadan konusuna kısaca değinmek istiyorum.. Aslında ana konu eğitim sisteminin çarpıklığı üzerine.. Öğrencileri birer robot gibi gören öğretmenler ve bu sisteme ayak uydurmaya çalışan/çalışamayan öğrenciler.. Hindistan’ın en iyi mühendislik okullarından birinde okuyan Rancho adında bir gencin sisteme kendince karşı çıkışı ve arkadaşları Farhan ve Raju ile olan dostluğu ele alınıyor.. İzlerken çok güleceğiniz, çok eğleneceğiniz, çok da ağlayacağınız bir film.. Buyrun fragmanı:



Evet yukarıdaki tanım sinema dergilerinden fırlamış gibi oldu farkındayım ahahhah..

Filmi neden bu kadar sevdiğime gelirsem, samimi oluşu diyebilirim.. Çok sıcak bir filmdi.. Karakterlerin yaşadığı her şeyi bire bir içinizde hissediyorsunuz.. Sıkıntıları sizin de sıkıntınız oluyor.. Onlar eğlenip güldüğünde siz de mutlu oluyorsunuz.. Bu yüzden izlerken çok ama çok keyif aldım.. Eğer Amerikan filmlerinin klişeliğinden siz de sıkıldıysanız, bu film ilaç gibi gelecektir.. Kore dizileri ve filmlerine yönelmem de böyle olmuştu zaten.. İçten olduklarını görünce ister istemez bağımlısı oluyorsunuz.. İzlerken "hadi oradan be!" demiyorsunuz hiç.. Çünkü o samimiyet ekrandan size de geçiyor.. Hint filmlerine artık daha farklı gözle bakmamı sağladı bu film.. Yapımda ve yayında emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunarım efenim.. :)

Bir kaç yıl önce Facebook'ta bir video dolaşmıştı.. İzlediğimde çok gülmüştüm.. Sonra filmi izlerken o sahnenin bu filmden alınmış olduğunu gördüm.. Belki izleyenleriniz vardır.. Hatta o sahne yukarıdaki fragmanda da geçiyor az buçuk.. İzlemek isteyenler için aşağıya ekliyorum videoyu..



Filmde sık sık kullanılan "ol iz vel" yani "all is well" lafını izledikten sonra iyice benimsedim.. Artık her zor durumda sağ elimi kalbime koyup, pat pat vurarak sessiz bir şekilde "ol iz vel" diyeceğim ahahahah... Rancho karakterini çok sevdim.. Çok tatlı bir şeydi yahu.. Film hiç bitmesin istedim onu izlerken.. O kadar şirindi ki..

Bu film sayesinde iyi bir aktörle de tanışmış oldum.. Aamir Khan.. Emirhan gibi bir isim.. Yani aslında okunuşu Emir Kan ama niyeyse Emirhan diyesim geliyor.. Popçu adı gibi.. Fotoğrafını da koyayım tam olsun..


Bu adamı bazen Tobey Maguire'e benzetiyoruım.. Andırıyor diyeyim ya da..

Her neyse adam bir numara adam.. Oyunculuğunu oldukça beğendim.. Bu filmde 20 yaşındaki bir genci canlandırıyor ama filmi izledikten sonra adamın 1965 doğumlu olduğunu öğrendim.. Hala inanamıyorum.. Yanlış bilgi falan olmalı ahahah... Bu adam için ne bileyim 30-35 deseler tamam da, 47 hiç uymuyor ki! Maşallah diyelim de nazar değmesin eheheh... Şu ana kadar kendisinin 3 filmini izledim ve ikisi çok çok başarılıydı.. Biri yukarıda bahsettiğim film, diğer ise "Taare Zameen Par".. Yani "Yerdeki Yıldızlar".. Çok ama çok güzel bir film.. Buradan bu filmi de önermiş olayım sizlere.. Sulugözler selpaklarını hazır tutsunlar yanlarında yalnız.. :) He bir de konusunu öğrenmeden izlerseniz daha bir zevk alıyorsunuz izlediğiniz şeyden.. O yüzden bu filmin konusunu falan araştırıp da okumayın bence.. Yani en azından böylesi benim daha çok hoşuma gidiyor.. :)

Aamir Khan'ın izlediğim üçüncü filmi ise "Fanaa".. Valla o filmi çözemedim.. Önce romantik komedi tatlarında başladı.. Sonra aşka doğru yol aldı.. Ondan sonra drama bağladılar.. Derken hoooop aksiyon macera oldu birden.. Filmin ikinci yarısında başka bir film izlemiş gibi oluyorsunuz bu yüzden.. Sonra tekrar aşk, ardından macera korku gerilim, en sonunda dram derken benim devreler yandı haliyle.. He bir de filmin yarısı klip şeklinde geçti.. Adamlar seviniyorlar hobaaa dans şarkı, üzülüyorlar şarkı, aşık oluyorlar dans şarkı.. Bir de yağmur, kar falan da dinlemiyorlar.. Eksi yirmi derecede şarkı söyleme aşkı bir tek bunlarda var herhalde.. Filmin çoğunda "höööhh" deyip, epey de güldüm.. Ama bunu yapan bir tek benim herhalde.. Film hakkında izleyenlerin yorumlarını okuyunca baktım ki herkes ayılıp bayılmış.. Ağlamışlar falan.. Bir tek ben dalga geçmişim.. Çok utandım sonra, düşündüm uzun uzun ben de mi bir gariplik var diye.. Ama yok bulamadım bir sorun.. Zevk-renk deyip işin içinden böylece sıyrılıyorum..

Yine de her ne kadar Fanaa'yı beğenmemiş de olsam müzikleri güzeldi.. Diğer filmlerin de öyle.. Adamlar müzik işinden hakikaten anlıyorlar.. "E bi zahmet!" dediğinizi duyar gibiyim.. Evet haklısınız.. O kadar sene dansın, müziğin içinde olunca bu konuda iyi olmaları gayet normal..

Uzun lafın kısası şu son bir kaç günde güzel filmler izledim ve sizlerle de paylaşmak istedim.. Hindistan'ın, hepsi bir birinden güzel renklerini izlemek şahaneymiş onu anladım.. Filmlerinde görselliği çok güzel kullanıyorlar.. Hele ki "Taare Zameen Par"da.. İzleyen ve de izleyecek olan arkadaşlarımdan filmlerle ilgili yorumları bekliyorum.. :)

Hoşçakalın.. :)

16 yorum:

  1. Bi ara indirmiştim bu filmi ama unutmuşum, sen deyince aklıma geldi.. en yakın zamanda izlicem ben de kuzumm :))

    bi ara "shantaram" diye bi kitap okuyordum, Hindistan'da geçiyor. Gelenekleri, düşünce yapıları falan çok ilginç geldi sevdim :) Hatta Bombay'a gitmek istiyorum bir gün:D tabisi ilk Kore'ye gidiciz :D ve aynen şizommm, aklıma koreliler gelmişti, aynı içtenlik çünkü:)

    eveet o videoyu ben de izlemiştimm:D
    47 yaşında mıymış vaay be şaşırdım ben de... bu all is well de korelilerin fighting i gibi sanırım :D

    bi deee... guzaarish'i izledin mi bilmiyorum... içim ezildi çok fena. sen izleme, tavsiye etmiyorum. ama güzeldi:S "içimdeki deniz" filminin aynısı diyorlar ama onu izlemediğim için bilemicem...

    Hindistan'a da girdik hayırlısıyla:D devamını bekliyoruz caanım:)

    serpil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izle canım çok çok beğendim ben bu filmi.. :)) hatta Taare Zameen Par'ı da izle mutlaka.. :)

      Shantaram.. hımm okumalıyım hemen.. çok merak ettim.. :)) internetten baktım, bir ara filmi yapılacağı falan konuşulmuş ama her hangi bir adım olmamış.. hatta başrol için Johnny Depp düşünülmüş falan.. merak ettim valla.. okuyayım, önce Bombay'e oradan da Kore'ye gideriz canım sıkıntı yok.. :D Hindistan daha yakın bize malum.. :D

      ahaha hakkaten bak öyle düşünmemiştim.. fighting ve all is well.. evet aynı gibi.. :D

      Guzaaris'i izlemedim ama ağır dram sanırım.. yorumlardan onu anladım.. İçimdeki Deniz'i izlemedim ama sen söyleyince netten baktım ve daha dün bu filmin bir videosunu paylaştığımı fark ettim, tesadüfe bak.. :)) klip gibi.. veya klip bilemedim:D şarkının sözleri çok hoşuma gitmişti.. izleme listeme alayım bu iki filmi de en iyisi.. ağlarım artık bolcana napayım:D

      valla girdik canım.. :)) şu an halimden memnunum.. başka filmleri de aldım listeme.. onları da izleyince yazarım belki buraya.. :))

      çok sağol canım benim.. öpüyorum seni çok çok.. :)

      Sil
  2. yav ben bunu winpohu ve mevsume önerdi diye izleme listeme almıştım sonra sen fbdan bahsedince indirdim , inşallah bu hafta izlerim, deli olacağım evdeyim ama ancak akşamaları nete girebiliyorum uzun uzun, hiç bir şeye yetişemiyorum ya sürekli dizi film ilzememk lazım yada arkadaşlarla muhabbet etmek :D
    ama bu filmi yani 3idiotsu kesin izliciim :)
    tekrar hoşgeldin :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğrudur ben de internette çok vakit öldürüyorum.. ama gözümü karartıp izledim valla.. :D internette takılmak da bir yere kadar cınım.. :D

      izle canım ya.. bayıldım ben.. şarkıları falan da çok güzeldi.. aslında üç filmin de şarkıları çok güzeldi.. 3 Idiots'dan sonra mutlaka Taare Zameen Par'ı da izlemelisin ama.. şahaneydi..

      tekrar hoşbuldum canımcım.. :)))

      Sil
  3. İlk Hint filmi tecrübem Slumdog Millionaire'le olmuştu, güzel filmdi.

    Bu filmi her yerde görmeme ve izlemek istememe rağmen bir türlü kısmet olmuyor. En son sinirlenip "İzmicem, hıh!" tribi atmıştım ama şimdi bir kez daha karşıma çıktı film ve yine merak ettim. İnşallah izlemek nasip olur diyorum :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır bakıyorum herkes duymuş, görmüş, indirmiş falan da ama kimse izlememiş bir türlü:D benimse dünyadan haberim yok!:D bir ben yeni bulmuşum gibi "vuhuuuuuu yehhuuuuuuu çoh güsel bi film buldum izleyinnn" diyorum ergenler gibi:D çok utandım şuan:D

      bir daha beni böyle durumlara sokmayın izleyin beklettiğiniz filmleri.. ayıptır!:D

      izle mydestiny izle.. :D çoh güsel!:D

      Sil
  4. Hem ağlarsın hem gülersin hayatını bile değiştirir insanın bu film. Çok güzel gerçekten ellerine sağlık şizo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle hakikaten:)) bütün eğitimciler, öğrenciler izlemeli bu filmi.. aslında hem bunu, hem de Taare Zameen Par'ı.. çok güzel mesajları var:)

      Sil
  5. Süper, güzel, eğlenceli, samimi... YAhu çok güzel filmdi be! Şu sıralar Aamir Khan'a fena halde sardım, üst üste onun filmlerini izliyorum. Hint filmlerine olan önyargımı yıktı geçti bu adamın filmleri. Yakında bende bloğumda yer vericem bu filme ve bu gidişle adamın bütün filmelerini ardarda yayınlıcam galiba:)
    Son günlerde bizim evde bir ''oll iz velll'' ve ''Zoobi doobi'' rüzgarı esip duruyor, hadi hayırlısı;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hint filmleri furyasını başlatan sempatik insan kendisi evet:))) ben de listeme aldım birkaç filmini.. izleyip paylaşacağım yine.. şarkıları da şahane oluyor bu filmlerin.. dinlemeye doyulmuyor:)

      yaz tabi canım:)) hepimiz yazalım tanıtalım bu abiyi, Hint filmlerini:)) sevelim sevdirelim falan:))

      Sil
  6. ben 3 idiots'u izledim ve resmen filmin bağımlısı oldum,tabi biraz da bunda aamir'in etkisi var diyebilirim.Yaşını bu siteden daha yeni öğrendim ve şok oldum,hiç 47 gibi durmuyor,özellikle bu filmde cidden yirmili yaşlarında duruyordu.bu film sayesinde hint filmlerine bakışım değişti,cidden dediğiniz gibi çok samimiler ve benim gibi hollywood tarzı klasikleşmiş konulu filmlerden sıkılanlar için biçilmiş kaftan,ee hollywood'u bırak bollywood'a bak demişler sonuçta:))valla doğruymuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir 3 idiots sever daha:)) geçenlerde arkadaşıma da izlettim,bayıldı:)) ve tabi ki Aamir etkisi oldukça fazlaydı:))) evet çok genç görünüyor,şok olmuştum ben de yaşını öğrenince.. hala alışamadım o ayrı:))

      farklı tatlara bakmak gerekiyor kesinlikle.. sürekli hollywood filmi izlemek sıkıyor bir yerden sonra.. biraz Uzakdoğu,biraz Bollywood iyi oluyor:))

      Sil
  7. ikiside cidden çok güzel film hata uzunlarda 1den fazla izledim izledimmm doyamadım:)bu arada bnde amir han dye okudun cddende öylymiş onlarda k okunmuyo know gbi bunlarnda soyadları han dye okunuyor

    YanıtlaSil
  8. filmi yeni izledim ve gerçekten harikaydı herkes izlemeli

    YanıtlaSil
  9. Sende benim gibi aamir khan tutkunusun ne güzel :) ( laagan ı izlemeni şiddetle tavsiye edyorum) fikirlerini de ayrıca merak ediyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peki aldım listeme, izleyip yorumlayacağım :)

      Sil